Окружний адміністративний суд міста Києва розглянув по суті адміністративну справу за позовом народного депутата Ігоря Луценка до Кабінету Міністрів України, за участю третьої особи – Міністерства аграрної політики України, у якому позивач просив суд визнати протиправною бездіяльність Кабміну, пов’язаною з відмовою усунути протиріччя та зобов’язати Кабінет Міністрів провести у відповідність до положень Закону «Про природно-заповідний фонд України» певні пункти Санітарних правил в лісах України та Правил поліпшення якісного складу лісів, що затверджені Кабміном. Суд, розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, а також з’ясувавши всі фактичні обставини, ухвалив рішення про часткове задоволення адміністративного позову. Зокрема, суд визнав протиправною бездіяльність Кабміну щодо неприведення Правил у відповідність із Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат”.
Також суд зобов’язав Кабмін привести у відповідність до Закону України “Про природно-заповідний фонд України» положення Санітарних правил в лісах України та Правила поліпшення якісного складу лісів, що у 1995 та 2007 роках відповідно, затверджені Кабінетом Міністрів України.
Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалив таке рішення у зв’язку з тим, що Кабмін у тримісячний строк з дня набрання чинності Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат” не привів свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Як відомо, позивач просив суд, щоб згідно з положеннями Закону, у Правилах було зазначено, що на території пам’яток природи забороняються суцільні, поступові, лісовідновні та прохідні вирубки, видалення захаращеності та будь-яка інша діяльність, що загрожує збереженню та призводить до деградації чи зміни первісного їх стану; на території заповідних урочищ забороняються всі види вирубки, будь-яка інша діяльність, що порушує природні процеси, які відбуваються у природних комплексах, включених до їх складу; на територіях заказників забороняються суцільні, поступові, лісовідновні та прохідні вирубки, видалення захаращеності, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положенням про заказник.