Окружний адміністративний суд міста Києва розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу до Міністерства екології та природних ресурсів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо заборони полювання на лося. Зокрема, позивач просив суд визнати протиправними дії відповідачів по вжиттю заходів щодо заборони полювання на лося, не погодженню Лімітів добування мисливських тварин та не прийняття наказу «Про затвердження Лімітів використання мисливських тварин державного мисливського фонду у сезон полювання 2018/2019 років». Також позивач просив визнати нечинним Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України «Про внесення змін до Переліку видів тварин, що заносяться до Червоної книги України (тваринний світ)».
Суд ухвалив рішення частково задовольнити адміністративний позов – визнав протиправними дії Міністерства екології та природних ресурсів України по вжиттю заходів щодо заборони полювання на лося, а також визнав протиправним та нечинним наказ даного Міністерства "Про внесення змін до Переліку видів тварин, що заносяться до Червоної книги України (тваринний світ)".
Однією з основних підстав скасування Наказу стало те, що у відповідному поданні Нацкомісії не наведено жодного наукового обґрунтування необхідності занесення тварини до Червоної книги України та не зазначено чітких даних щодо чисельності популяції та її динаміки. У протоколі засідання Секції з питань охорони тваринного світу Нацкомісії з питань Червоної книги України зазначено про те, що після 2009 року дослідження стану популяції лося в Україні не проводились. А в поданні Нацкомісії вказано, що Мінприроди лише оголосило тендер на науково-дослідну роботу щодо "Оцінки стану популяції лося європейського в Україні та розроблення рекомендацій щодо заходів його збереження та відтворення" та зазначено про необхідність проведення моніторингу сучасного стану популяції лося європейського в Україні. Інших доказів на підтвердження наявності підстав необхідності занесення лося європейського до Червоної книги України до суду надано не було.
Водночас, Наказом Мінекології "Про заборону полювання на лося", відповідно до Закону України "Про тваринний світ" та враховуючи експертний висновок Інституту зоології ім. І.І. Шмальгаузена НАН України щодо стану популяції лося в Україні, наказано заборонити полювання на лося європейського на території України строком на двадцять п'ять років.
Однак, експертного висновку відповідного Інституту щодо стану популяції лося в Україні Міністерством до суду надано не було. З огляду на це суд дійшов висновку про наявність підстав вважати, що відповідачем – Міністерством екології та природних ресурсів України, з порушенням вимог чинного законодавства, були вчинені дії щодо заборони полювання на лося.
Прес-служба Окружного адміністративного суду міста Києва