Окружний адміністративний суд міста Києва, розглянувши адміністративну справу у порядку письмового провадження, ухвалив рішення – визнати протиправними дії та бездіяльність Голови Верховної Ради України Андрія Парубія. Відповідне рішення було ухвалено за позовом народного депутата Олексія Рябчина. Зокрема, суд визнати протиправною бездіяльність Голови парламенту у вигляді не оголошення, не поставлення на голосування поданих позивачем до повторного другого читання пропозицій до законопроекту «Про ринок електричної енергії України» та ненадання йому можливості на пленарному засіданні виступити по їх суті. Окрім цього, суд визнав протиправними дії Голови Верховної Ради України Андрія Парубія у вигляді поставлення на голосування пропозиції перейти до голосування в цілому Проекту Закону «Про ринок електричної енергії України» без завершення розгляду всіх пропозицій.
Оцінивши докази, які були подані сторонами, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси, за захистом яких позивач звернувся до суду, були порушені. Відповідно до статті 12 Закону України "Про статус народного депутата України" народний депутат має право законодавчої ініціативи, водночас, порядок внесення законопроекту, проекту постанови чи іншої законодавчої пропозиції на розгляд Верховної Ради України та порядок їх розгляду визначаються законом «Про Регламент Верховної Ради України». Згідно із ним під час розгляду законопроекту в другому читанні проводиться обговорення кожної статті в порядку її нумерації в запропонованій головним комітетом редакції, якщо не прийнято рішення про розгляд законопроекту в іншому порядку. Однак, за наполяганням ініціатора внесення, може бути проведено обговорення відхилених головним комітетом пропозицій, поправок, що стосуються цих статей. Згідно з Регламентом, парламент проводить голосування по кожній пропозиції, поправці, відхиленій головним комітетом, якщо на цьому наполягає ініціатор внесення. Після завершення розгляду пропозицій, поправок, що надійшли до відповідної статті законопроекту, Верховна Рада проводить голосування щодо статті в цілому.
Водночас, прийняття рішення про одноразове відхилення (ad hoc) від процедур, як це передбачено Регламентом можливо лише щодо перенесення розгляду законопроектів, продовження чи скорочення строків внесення альтернативних законопроектів, пропозицій та поправок до законопроектів, скорочення строків надання законопроектів народним депутатам та строків розгляду законопроектів у комітетах. Однак, можливості прийняття відповідного рішення щодо поставлення на голосування пропозиції перейти до голосування в цілому закронопроекту "без завершення розгляду всіх пропозицій до нього, відповідними положеннями Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" не передбачено.