Окружний адміністративний суд міста Києва завершив розгляд справи щодо законності Порядку роботи конкурсної комісії та проведення конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі.
За наслідком розгляду справи судом було прийнято рішення про часткове задоволення позовних вимог шляхом скасування Порядку роботи конкурсної комісії та проведення конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі. Вказане рішення мотивоване тим, що у зв’язку зі змінами в законодавстві, починаючи з 16.07.2015 відповідач у справі - Конкурсна комісія з проведення відкритого конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі, була позбавлена повноважень на прийняття оскаржуваного Порядку.
При цьому, законодавчо не було визначено органу, якому б такі повноваження передавались.
Відповідно, судом було констатовано наявність прогалини в законодавстві щодо особи, уповноваженої визначати Порядок проведення конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі.
Водночас, згідно з ч. 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У зв’язку з наведеним, суд дійшов висновку про відсутність відповідного повноваження у Конкурсної комісії та протиправність прийняття нею Порядку роботи конкурсної комісії та проведення конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі.
Необхідно звернути увагу, що вказана справа розглядалась судом за позовом колишнього керівника підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України починаючи з червня 2021 року. До участі у справі було залучено 136 третіх осіб, у тому числі 132 учасники конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі, з метою надання ним можливості надати свої пояснення щодо заявлених позовних вимог.
Суд, враховуючи можливий суспільний інтерес до прийняття наведеного рішення, виходячи з обов’язку неупередженого здійснення правосуддя, констатує, що при прийнятті судових рішень, у тому числі у даній справі, визначальним для суду є дотримання Конституції та законів України, а не чиїхось забаганок, намірів, меморандумів тощо.
З приводу тиску на суд, у публікаціях ЗМІ, що спостерігались останнім часом, враховуючи той факт, що незалежність суду є однією з гарантій діяльності судді, головуючий суддя звернувся з відповідними зверненнями про тиск до ВРП та ОГП.
Прес-служба Окружного адміністративного суду міста Києва закликає всіх зацікавлених осіб утриматися від публічних заяв та коментарів рішення суду, яке не набрало законної сили.